De Zwitserse voedingsreus Nestlé werkt aan een product dat mineralen en vitaminen à la de Nespresso-cups bevat.
Het product, mogelijk verkocht met een apart apparaat, zou je op jouw persoonlijke situatie afgestemde dosering kunnen leveren.
Dat schrijft persbureau Bloomberg op basis van een gesprek met een onderzoeksafdeling van Nestlé.
Op dit moment werken zo’n 15 man aan het project dat Iron Man is gedoopt. Nestlé heeft al een team van meer dan honderd onderzoekers die onder andere kijken naar de relatie tussen voeding en ziektes.
Voedingsupplement in cupjes van Nestlé
Nestlé brengt al medische voeding op de markt. De Zwitserse multinational, vooral bekend van koffiemerken Nescafé en Nespresso, denkt dat er een markt is voor voedingssupplementen op maat.
De huidige producten zoals multivitamines zijn te generiek, aldus het bedrijf. Het zegt wel dat het nog vele jaren kan duren voordat voeding op maat voor consumenten mogelijk is. Dus het duurt nog even voordat we onze dagelijkse maaltijden kunnen vervangen door een cupje voedingssupplementen.
Nespresso en Nescafé
Voedingsreus Nestlé boekte de afgelopen jaren op de koffiemarkt groot succes met de luxe cupjes van Nespresso. En droeg zo bij aan de waardering voor meer hoogwaardige, luxe koffie in Europa en de Verenigde Staten, met acteur George Clooney als boegbeeld.
De basis van Nestlé in koffieland ligt echter bij het oermerk Nescafé. Dat is naar eigen zeggen ‘s werelds grootste merk voor instant koffie. Nescafé wordt in 180 landen verkocht, genereert een jaaromzet van omgerekend meer dan 8 miljard euro en elk seconde worden er zo’n 5.550 kopjes Nescafé gedronken.
Lees meer: Instant koffie van Nescafé: verwende Europeanen willen niet, maar Azië biedt hoop
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl